Wednesday, July 4, 2007

Satu Pengorbanan...d monologues

Hanim......

Tuhan, kalau pernikahan ii dapat membuatku lebih dekat denganMU, redhailah ia. Aku hanya hamba yg tidak mampu menolak kejahatan nafsu. Aku amat lemah tanpa Mu wahai tuhan yang Maha Baik.

Tuhan, sekiranya dengan menjadi seorang isteri, aku akan hampir dengan Syurgamu, selamatkan aku dalam perkahwinan ini. Aku ingin disayangi oleh orang yg mencintaiMu dan agamaMu. Maka jadikanlah aku, hidupku dan matiku, hanya untuk mencari keredhaanMu......



Iskandar Syah......

Wahai Tuhan yang Maha mengasihani, aku pohon padaMu, jadikanlah pernikahan ku satu pernikahan yg mendekatkan kami pada Mu. Janganlah Engkau biarkan kami lalai dengan ujian dan tipuan Dunia yang merosakkan. Tuhan, jadikanlah rumahtannga kami, rumahtangga mencari keredhaanMu.......


Saiful Alam......

Tuhan, kau telah memperlihatkan kepadaku, kasih sayang yg sejati. hanya Engkau yang layak menerima cinta Makhlukseperti ku....Cinta dalam hati ini, tidak layak diberi pada insan lain, selagi aku belum dapat mencintaiMu..Kaulah Zat yang sepatutnya aku rindui, ku dambakan kehadiranMu.....Tuhan, ajarlah aku ilmu mencintaiMu agar aku tidak mengharapkan kasih selain dariMu........

No comments: